BMW M5 Forum and M6 Forums banner

Geschikte momenten om adaptatiewaarden te resetten

50K views 12 replies 8 participants last post by  paul88  
#1 ·
Wanneer is het voordelig om adaptatiewaarden te resetten?

Bijvoorbeeld in een van deze scenario's:
-verandering van rijstijl
-grote aanpassingen zoals headers
-kleine aanpassingen zoals luchtinlaat, nieuwe luchtfilters, etc.
-na het vervangen van sensoren, O2, CPS, MAF, etc.
-na het vervangen van motoronderdelen, drijfstanglagers, kettinggeleiders, etc.
-nieuwe motorsoftware
-of zelfs gewoon om ze ongeveer elk jaar te resetten om de boel gezond te houden?

Dit is een vraag voor de goeroes, gewoon voor de algemene educatie van het forum. :cheers:

#2 ·
Ik laat ze staan, tenzij ik een probleem probeer op te sporen dat zich heeft gemanifesteerd als een aanpassing die buiten de vooraf gedefinieerde drempelwaarde valt. Deze gevallen draaien doorgaans om brandstoftrims en de beste manier om de reparatie te verifiëren, is om terug te zetten naar nul en te kijken hoeveel en hoe snel deze afwijkt.

#7 ·
BMW raadt doorgaans aan om de aanpassingswaarden te laten staan voor de meeste reparaties (inclusief het vervangen van sensoren). Het systeem zal zich zeer snel opnieuw aanpassen. De uitzondering is elke reparatie aan het gasklepsysteem (harde onderdelen of sensoren), in welk geval u de aanpassingen wel moet resetten.
+ 1

#3 ·
Ik geloof dat het goed is om dit te doen na het toepassen van een nieuwe tune op je auto. Hoewel sommige tuners dit wellicht in het proces doen. GT1 is de enige manier om dit daarbuiten te doen, correct? :dunno:

#4 ·
Dus een reset na het vervangen van de TPS. Is het waar dat je individuele waarden kunt resetten? Of is het alles of niets?

#6 ·
Ik heb de mijne al eens gereset met een Autologic.

Dus een reset na het vervangen van de TPS dan. Is het waar dat je individuele waarden kunt resetten? Of is het alles of niets?
Aangezien je de vraag stelde, hoe reset je adaptatiewaarden?

:)
Je kunt groepen waarden resetten, maar uit mijn hoofd weet ik de specifieke groepen niet meer. Ik weet dat je de gasklep apart van al het andere kunt resetten en hetzelfde met brandstof.

Bij de meeste auto's worden door het wissen van codes aanpassingen gereset, maar dit is niet het geval bij BMW. Een batterij loskoppelen voor een bepaalde tijd (s' nachts) zou ze moeten resetten. Ik gebruik gewoon de GT1 :D

Op de GT1 staat het onder servicefuncties -> aandrijving -> DME. Je kunt hetzelfde bereiken met elke BMW-specifieke scanner (Autologic, Auto Enginuity, Bavarian Technic, etc.)

• Like
Reactions: M55555
#5 ·
Aangezien je de vraag hebt gesteld, hoe reset je aanpassingswaarden?

#9 ·
je kunt geen individuele aanpassingswaarden resetten op een m5. de servicefunctie in dis wist alle waarden.
Ik weet zeker dat je er veel meer van weet dan ik, maar ik zweer dat toen ik de mijne liet resetten, ze vroegen welke waarden ik wilde resetten (dwz uitlaat, inlaat, brandstof, etc.) of dat ik ze allemaal wilde resetten. Ik zei gewoon allemaal..Weet je 100% zeker dat je geen individuele aanpassingen kunt resetten? Zelfs met alle verschillende tools, GT1, Autologic, etc.?[/QUOTE]

#13 ·
Mensen, waar kan ik GT1 of iets dergelijks downloaden zodat ik het op mijn laptop kan installeren? Wat heb ik nog meer nodig om het te gebruiken?