BMW M5 Forum and M6 Forums banner
Status
Not open for further replies.
81 - 100 of 266 Posts
De limiet voor de standaardkoppelingen in de DCT-bak is 596 pk/450 lb/ft koppel.

Ik weet niet zeker of dat het vliegwiel- of wielvermogen is. Maar er kunnen opgewaardeerde koppelingen worden geĂŻnstalleerd.

Mijn huidige setup op mijn smg is een enkelmassavliegwiel en een Kevlar koppeling, ik ben dol op de redline shifts maar ik haat de opzettelijk vertraagde shifts bij lagere toerentallen, het lijkt erop dat BMW dacht dat het een geweldig idee zou zijn voor een luxe sedan maar dat pakte zeker verkeerd uit!! Waarom kan de smg niet sneller schakelen bij lagere toerentallen zoals de versnellingsbak van de Aventador... hopelijk zullen ze dit mogelijk maken als ik de snelle Attack Motorsport tune krijg, als deze dct werkt en we videobewijs hebben, zal ik dat zeker overwegen!!!

Save
Wat is het gewichtsverschil tussen het OEM dual mass vliegwiel en uw single mass? Had u problemen met het uitvoeren van de aanpassingen nadat u de single mass had geĂŻnstalleerd? Ik overweeg dit ook te doen.

Bedankt voor alle informatie die u kunt toevoegen.

Mijn huidige setup op mijn smg is single mass vliegwiel en Kevlar koppeling, ik ben dol op de redline shifts maar ik haat de opzettelijk vertraagde shifts bij lagere toerentallen, het lijkt erop dat BMW dacht dat het een geweldig idee zou zijn voor een luxe sedan maar dat pakte zeker verkeerd uit!! Waarom kan de smg niet sneller schakelen bij lagere toerentallen zoals de versnellingsbak van de Aventador... hopelijk zullen ze dit mogelijk maken als ik de snelle Attack Motorsport tune krijg, als deze dct werkt en we videobewijs hebben, zal ik dat zeker overwegen!!!

Wat is het gewichtsverschil tussen het OEM dual mass vliegwiel en uw single mass? Had u problemen met het uitvoeren van de aanpassingen nadat u de single mass had geĂŻnstalleerd? Ik overweeg dit ook te doen.

Bedankt voor alle informatie die u kunt toevoegen.
Ja, de werkplaats moest de aanpassing steeds opnieuw uitvoeren en ze moesten een paar dingen veranderen om het 100% te laten werken, het gewicht zou ongeveer hetzelfde moeten zijn, misschien iets lichter, maar ik vraag me af of we veel lichter kunnen gaan, zoals 10-15 lbs eraf halen als het mogelijk is, ik heb nog niemand met een lichtgewicht vliegwiel op een s85 gezien.

Save
Discussion starter · #85 ·
Ja, de shop moest de aanpassing blijven doen en ze moesten een paar dingen veranderen om 100% te werken, het gewicht zou ongeveer hetzelfde moeten zijn, misschien een beetje lichter, maar ik vraag me af of we veel lichter kunnen gaan, zoals 10-15 lbs eraf halen als het mogelijk is, ik heb nog niemand met een lichtgewicht vliegwiel op een s85 gezien.
De Kevlar koppeling is veel beter dan de OEM koppeling en vliegwiel. Dat wilde ik eerst doen, maar ik kreeg de DCT transmissie voor een koopje en kon het niet laten liggen toen ik de kans kreeg. Ik kan niet wachten tot mijn auto helemaal af is zodat ik jullie de DCT op mijn S85 V10 M5 kan laten zien.

Discussion starter · #87 ·
Ik hoop het ook te zien. Vreemd voor mij is dat de conversie zo geheimzinnig is. Ik zou denken dat ze het succes echt zouden publiceren.
Ik zal het afgewerkte eindproduct zeker laten zien. Ik heb gewoon geen tijd om de winkel te bezoeken om wat foto's van de bouw te maken. Ik kan niet wachten tot ik de oproep krijg dat het voltooid is.

Discussion starter · #89 · (Edited)
Nog 2 weken te gaan, toch?
Ze zijn afgelopen maandag (13-2-2017) begonnen en vertelden me dat het ongeveer 4-5 weken zou duren, broeder. Ik heb de auto vorige week afgeleverd, maar ze hadden het zo druk en hadden letterlijk geen beschikbaarheid tot maandag (13-2-2017). Ik wacht ongeduldig op de bouw. Ik zal ze deze paar dagen bellen om de status te controleren.

Deze hieronder zijn gebaseerd op een achteras van 3,62 en standaard 285/35/19 banden. Ze zitten binnen een paar MPH beide kanten op. EDIT: Formatteren werkt hier niet zo goed met de onderstaande afstand. E60 SMG 3 Versnelling Versnellingsverhouding Eindverhouding RPM MPH 1 3,99 14,44 8250 46 2 2,65 9,59 8250 69 3 1,81 6,55 8250 101 4 1,39 5,03 8250 131 5 1,16 4,2 8250 158 6 1 3,62 8250 182 7 0,83 3 8250 219 M3 DCT Versnelling Versnellingsverhouding Eindverhouding RPM MPH 1 4,78 17,3036 8250 38 2 2,933 10,61746 8250 62 3 2,153 7,79386 8250 85 4 1,678 6,07436 8250 108 5 1,39 5,0318 8250 131 6 1,203 4,35486 8250 152 7 1 3,62 8250 182

Save
Misschien lost de programmering dit op, zou het graag willen weten.
Behalve als ze een manier hebben gevonden om de DSC ook opnieuw te programmeren. Eén set wiel snelheden voedt direct de DME, een andere set wordt via PT-CAN van DSC naar DME verzonden. Het is onwaarschijnlijk dat iemand de DSC-modulecode wijzigt, deze heeft geen apart kalibratiegebied zoals de DME en er is geen A2L (kaartbestand) beschikbaar; alle wijzigingen zouden worden aangebracht in de programmacode door reverse engineering van de gedisassembleerde code.

Veel gemakkelijker om de achterste ratio te verwisselen en iedereen tevreden te houden.

Discussion starter · #96 ·
Update! Gebeld om de status van mijn auto te achterhalen en ze zeiden dat ze wachten tot mijn op maat gemaakte aandrijfas terug is om verder te gaan met het installeren van de DCT. Ik wacht ongeduldig op updates en wil jullie informeren zodra ik iets nieuws hoor.

Goede vraag Bucky. Ik zal later bellen en vragen welke achterdifferentieelverhouding ze gebruiken. Wat denk je persoonlijk dat ze zouden gebruiken?
Wie weet wat ze zullen gebruiken. Afgaande op discussies hier kunnen ze alleen de M3 DCT-differentieelverhouding gebruiken, maar ik zou het geweldig vinden als ze de standaard M5-differentieelverhouding zouden gebruiken. Dit is het interessante deel samen met de transmissieprogrammering.

81 - 100 of 266 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.