BMW M5 Forum and M6 Forums banner
Status
Not open for further replies.

E60 M5 DCT Transmissie Swap

139K views 265 replies 49 participants last post by  5soko  
#1 ·
Mensen, de tijd is officieel gekomen om mijn beest naar een ander niveau te tillen. Ik had talloze problemen met mijn SMG-transmissie en ik hield niet van het schokkerige. Ik ben een enorme fan van de E92 M3 DCT-transmissie vanwege hoe direct en snel de schakelingen zijn. Om nog maar te zwijgen van de minder problemen die het veroorzaakt; de DCT's daarop zijn solide, betrouwbare transmissies. BMW heeft geweldig werk geleverd met de glorieuze NA V10-motor, maar heeft de automatische transmissie niet geperfectioneerd. Ik heb gisteren de E92 M3 DCT-transmissie en het vliegwiel besteld en begin volgende week met verzending. De werkplaats die deze geweldige build gaat maken, is Gintani. Gintani staat bekend om hun supercharger- en twin-turbo-kits die ze aanbieden voor M-auto's. In hun faciliteit zag ik een geweldig bouwproject, namelijk een 2010 M6 met een twin-turbo kit die gemakkelijk meer dan 1000+ pk produceerde, ook uitgerust met hun DCT-transmissie om perfect met het beest om te gaan. Mijn hele build gaat ongeveer een maand duren en ik kan niet wachten tot de onderdelen binnenkomen! Ik zal jullie jongens updaten telkens als ik nieuwe updates over deze build heb.

#3 · (Edited)
Mannen, de tijd is officieel gekomen om mijn beest naar een ander niveau te tillen. Ik had talloze problemen met mijn SMG-transmissie en ik hield niet van het schokkerige. Ik ben een enorme fan van de E92 M3 DCT-transmissie vanwege hoe direct en snel de schakelingen zijn. Om nog maar te zwijgen van de minder problemen die het veroorzaakt; de DCT op die zijn solide betrouwbare transmissies. BMW heeft geweldig werk geleverd met de glorieuze NA V10-motor, maar heeft de automatische transmissie niet geperfectioneerd. Ik heb gisteren de E92 M3 DCT-transmissie en vliegwiel besteld en begin volgende week met verzending. De werkplaats die deze geweldige build gaat maken, wordt Gintani. Gintani staat bekend om hun supercharger- en twin-turbo-kits die ze aanbieden voor M-auto's. In hun faciliteit zag ik een geweldig bouwproject, een 2010 M6 met een twin-turbo kit die gemakkelijk meer dan 1000+ pk leverde, ook uitgerust met hun DCT-transmissie om perfect met het beest om te gaan. Mijn hele build gaat ongeveer een maand duren en ik kan niet wachten tot de onderdelen binnenkomen! Ik zal jullie jongens op de hoogte houden telkens als ik nieuwe updates over deze build heb.
Heb je die auto zien rijden? Dat is een ongelooflijke prestatie, het is moeilijk te geloven dat er nergens video's van zijn.
http://www.m5board.com/vbulletin/e6...569-bmw-e63-m6-v10-twin-turbo-dct-powered-gintani-most-powerfull-bmw-world.html

#7 ·
#5 ·
Heeft Gintani al een DCT-conversie gedaan? Ik zou het hatelijk vinden om veel geld te verliezen voor een pijpdroom. Er moet ongelooflijk veel programmeerwerk worden verricht om alles goed met elkaar te laten communiceren. Veel succes.

#6 ·
Heeft Gintani al een DCT-conversie gedaan? Ik zou het vreselijk vinden om veel geld te verliezen voor een luchtkasteel. Er moet ongelooflijk veel programmeerwerk worden gedaan om alles goed met elkaar te laten communiceren. Succes ermee.
Gintani heeft het volledig voltooid op hun bedrijfswagen, de M6, en ik zal de tweede of derde persoon zijn die de DCT van hen gebruikt. Ik kan niet wachten op het eindresultaat, de auto zou zoveel mooier en sneller rijden met een betere transmissie.

#17 ·
Veel succes man! Ik hoop dat het lukt voor je.

Ik heb al een paar jaar gehoord dat Gintani een M6 met DCT heeft, maar heb nog nooit foto's of video's van de auto in actie of ergens gezien.
Bedankt broeder. De M6 zou binnen 3 weken volledig klaar moeten zijn. Ik kan niet wachten tot ik mijn onderdelen voor de DCT binnen heb.

#11 ·
Dit is geweldig, ook ik ben verbaasd dat er niet meer video's en/of foto's van de V10 twin turbo/DCT zijn vrijgegeven. Ik heb de bouw gevolgd en de voltooiing ervan verwacht, maar het leek erop dat er al een tijdje geen updates meer waren geplaatst... Succes, ik ben erg benieuwd wat dit zou kosten.

#12 ·
Succes! Plaats zoveel mogelijk informatie wanneer je kunt.

Save
#22 ·
Het is nog nooit eerder gedaan, tenminste hier nog nooit gepost. Onze M5 Guru, Jcolley, nu werkzaam als fast attack motorsports, zegt dat het een monumentale taak is, omdat er geen codering is voor de S85 en een F10 DCT. Ik zou erg verrast zijn als dit ooit gebeurt. Gewoon mijn twee cent.

Verzonden vanaf AutoGuide.com Free App
Gintani heeft al 3 auto's gedaan die zijn uitgerust met de DCT-transmissie en het is geweldig. Ik vertrouw hen alleen met deze build. Ik zal de auto over twee weken afleveren en hem na vier weken ophalen als hij volledig klaar is.

#26 ·
Save
#28 ·
Dus laat me dit even rechtzetten. Een of ander tuningbedrijf gaat de M-divisie bellen en zeggen 'hé, we hebben de DCT-transmissie en DME-codering nodig voor je E60 CSL, want we willen een DCT-swap doen' en dat is het? Wat betekent dat 'er is codering'??
Simpelweg dat uw bewering dat er geen codering is voor de S85 en de DCT, onjuist is.

Save
#34 ·
Ik zeg niet dat het niet kan gebeuren ........

eerlijk gezegd wil ik dat het gebeurt, zodat ik er een kan kopen ........

er zijn veel zeer deskundige mensen aan boord ...... velen van hen hebben aanzienlijke middelen en hebben hun auto's gemodificeerd en motoren geĂĽpgraded tot het punt dat het grenst aan waanzin ...... smg is een ander zwak punt. Als iemand dit op dit moment met succes had gedaan, zouden we het allemaal weten en zou het op YouTube staan .......

de s85 is langer uit productie dan ze hem hebben geproduceerd ...... velen zouden dit hebben ....... zoals je kunt zien, heeft niemand het .........

Succes

#36 ·
Zou een DCT-transmissie het gewicht van de auto kunnen dragen?

Is er geen relatie met de transmissie en het gewicht van de auto?
De OP zei dat de M6 een biturbosysteem zou krijgen. Dus ik denk niet echt dat de DCT-transmissie een OEM-transmissie is, ze gaan deze waarschijnlijk ook upgraden... dus het gewicht zal geen probleem zijn!

Verzonden vanaf mijn XT1058 met Tapatalk

#42 ·
Het zou een DCT uit de E-serie moeten zijn, aangezien de transmissie-elektronica/ECU op een totaal ander boordnet werkt in de F-serie auto's. Je kunt misschien een DCT uit de F-serie gebruiken voor de hardware, maar dan moet je hem vastmaken aan een ECU uit de E-serie.

#47 ·
Ik ben hier geen a****gat, maar dit gaat maar door en we hebben het nooit zien gebeuren, dus het is ofwel dat Gintani opschept over iets dat ze nooit gedaan hebben, ofwel dat ze er heel geheimzinnig over doen en ik zie geen reden waarom ze dat zouden doen, ik ben er zeker van dat als ze het zouden doen, er minstens een handvol mensen op dit forum zouden zijn die het zouden willen doen, alleen als ze het zien gebeuren.

#48 ·
Ik kreeg een e-mailmelding dat er een draad is over een DCT-swap, ik moet eerlijk zijn, ik heb het genegeerd, omdat de vorige waarin de Russische man steeds zegt dat hij een TT met DCT zal krijgen, nooit is bijgewerkt, en ik volg deze man eigenlijk op Instagram en hij blijft zeggen dat het gaat gebeuren en het is al minstens een jaar zo en er gebeurt niets.

Ik ben hier geen eikel, maar dit gaat maar door en we hebben het nooit zien gebeuren, dus ofwel schept Gintani op over iets dat ze nooit hebben gedaan, of ze zijn er heel geheimzinnig over en ik zie geen reden waarom ze dat zouden doen, ik weet zeker dat als ze het zouden doen, er minstens een handvol mensen op dit forum zouden zijn die het willen doen, alleen als ze het zien gebeuren.
Ik weet het, hè .... Ik wil echt dat dit lukt en gebeurt, maar ik ben sceptisch en ik hoop dat ik het mis heb en dat het ongegrond is. Wanneer ik de motor laat vallen en de cilinderinhoud vergroot met een low-compression build zodat ik de boost kan opvoeren - dit zou het ideale moment zijn om ook over te stappen op een DCT - ik heb 12 tot 18 maanden voordat dit gebeurt, dus genoeg tijd om te zien of het lukt .........

Mijn enige punt is dat als dit met succes was gedaan, mensen het zouden weten en velen van ons het geld zouden uitgeven om het te laten doen!

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.