BMW M5 Forum and M6 Forums banner
21 - 27 of 27 Posts
Waarom? We hebben de 6hp op de diesel X5 van mijn vrouw, en hoewel ik de TCU heb geflasht naar een stage 2 om de schakelingen te verstevigen en de koppelbegrenzing te verwijderen vanwege de verhoogde vermogensafgifte, zou ik de SMG om geen enkele reden inruilen voor die transmissie. Het doet zijn werk prima in die toepassing, maar is primitief in vergelijking met de internet's "SMG III is trash" party-line...
SMG > ZF elke dag van de week, 10 keer op zondag, geen vraag. Heb twee auto's met ZF uitgerust gereden en het zijn erg verouderde apparaten en presteren inconsistent, zouden nooit op een performance auto toegestaan mogen worden. Het zou een tragedie zijn om er een te zien gekoppeld aan een S85.

Even ter info, mijn verhaal is als volgt:
1. smg strandde me onder een brug tijdens de spits. Gesleept naar mijn huis
2. Alles wees op de hydraulische motor, dus ik heb de hydraulische motor in mijn garage vervangen.
3. Werkte niet. Ik kreeg het druk en gaf het aan een garage om het uit te zoeken.
4. Ik vond de best beoordeelde garage in de stad op basis van forum- en Facebook-recensies. De eigenaar van de garage (ouder dan 50 jaar, werkt in zijn hele professionele leven voornamelijk aan BMW's) was dol op mijn auto en zei dat hij het kon repareren.
5. Na de diagnose zegt hij dat de hydraulische motor vervangen moet worden. Ik zei dat ik dat al had gedaan, maar hij zei dat hij een gloednieuwe motor van de dealer zou halen. Ik zei oké.
6. Heeft het niet gerepareerd. Nu zei hij dat de accumulator vervangen moet worden. Ik zei oké.
7. Heeft het niet gerepareerd. Volgende stap is een nieuw hydraulisch blok voor $ 7.000 + arbeid. Ik zei nee bedankt en liet het terugslepen.
8. Ik heb gekeken naar het vervangen van een 8-traps automaat of DCT. Kon niemand vinden die de TCU voor de e60 m5 voor me kan programmeren
9. flaco sms'te me een foto van een kapotte o-ring die een ander lid op zijn smg vond.
10. Ik heb de transmissie gedemonteerd... raad eens, kapotte o-ring. Vervangen en ging op een roadtrip van meer dan 1000 mijl zonder problemen. Nu is het weer mijn dagelijkse auto. EEN CENT O-RING heeft de e60 m5 letterlijk bijna total loss gemaakt.

Moraal van het verhaal is... deze auto is ingewikkeld en de meeste garages missen de expertise en ervaring om hem daadwerkelijk te repareren. Het uitgeven van "duizenden" aan het reviseren van iets aan deze auto is waarschijnlijk misplaatst.
Hoi, ik zit precies in dezelfde situatie. Welke o-ring bedoel je?
(9. flaco sms'te me een foto van een kapotte o-ring die een ander lid op zijn smg vond.)

Hydraulische pompafdichtingen zijn al gedaan.
Solenoidklep afdichtingskit?

Bedankt,
Richard

Het is niet nodig om de kit te halen. Koop het gewoon bij de o-ring winkel of Amazon. Er is een bericht van Flaco dat de afmetingen van de o-ringen opsomt. Ze zijn nauwkeurig. Haal ze gewoon in viton. Het komt goed. De mijne is vlekkeloos geweest.

21 - 27 of 27 Posts