BMW M5 Forum and M6 Forums banner

Koplampconversie van Pre-LCI naar LCI

33K views 29 replies 15 participants last post by  moneytuning  
#1 ·
Ik weet dat de koplampen altijd de upgrade waren waar eigenaren van pre-LCI wegbleven, omdat ze de LCM moesten upgraden en opnieuw bedraden.

Ik heb dit net opgemerkt... een adapter... Ik vraag me af of het werkt zoals het zegt. Dit is de eerste keer dat er een adapter opdook na meerdere zoekopdrachten in de afgelopen anderhalf jaar.

#2 ·
Alles over plug-and-play, vooral met oudere, broze BMW-draden. Ik neem aan dat je nog steeds codering nodig hebt?

#6 ·
Ik heb ze gisteren een aanvraag gestuurd om te vragen of deze compatibel waren met auto's met UK/Euro-specificaties en ze antwoordden die middag met het volgende:

Hoi,

Ik bevestig dat deze bedradingsadapters zeker compatibel zouden moeten zijn met Britse modellen van de E60 5-serie, en we hebben veel Britse klanten gehad die deze adapters met succes hebben gebruikt om te upgraden naar LCI OEM HID-koplampen. Let op, we hebben uw bevestiging nodig voordat u bestelt dat u:

(A) Bestelt voor een pre-lci (2004-2007) E60 5-serie

en

(B) Bestelt om te upgraden naar de LCI OEM XENON LIGHTING PACKAGE koplampen (2008-2010)

Dank u en we kijken uit naar uw volgende update!

Groeten,
Rakim

#9 ·
Ik heb ze gisteren een aanvraag gestuurd om te vragen of deze compatibel waren met Britse / Euro-spec auto's en ze reageerden die middag met het volgende:

Hoi,

Ik bevestig dat deze bedradingsadapters zeker compatibel zouden moeten zijn met Britse modellen van de E60 5-serie, en we hebben veel Britse klanten gehad die deze adapters met succes hebben gebruikt om te upgraden naar LCI OEM HID-koplampen. Houd er rekening mee dat we voor aankoop uw bevestiging nodig hebben dat u:

(A) Bestelt voor een pre-lci (2004-2007) E60 5-serie

en

(B) Bestelt om te upgraden naar de LCI OEM XENON LIGHTING PACKAGE-koplampen (2008-2010)

Bedankt en we kijken uit naar uw volgende update!

Groeten,
Rakim
Dat is veelbelovend. Plug and play zou fantastisch zijn. Voorjaarsmodificatie in aantocht.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#12 ·
Ik begrijp niet waarom je dit zou willen proberen. BMW verkoopt een kit met instructies. Waarom zou je niet gewoon hun kit bestellen, die anders bedraad is, en hun instructies volgen? Ik neem aan dat ze weten hoe ze de verlichting op de juiste manier moeten updaten.
Ik neem aan dat het kostenminimalisatie is, een gebruikte LM2 AHL zit in de buurt van $ 60- $ 100 extra bovenop de koplampen en veertig dollar BMW retrofit kit, EN moet worden gecodeerd naar de auto, hetzij zelf of op afstand door iemand = meer $. Ik ben er ook niet helemaal zeker van of je de LCI-koplampen (zonder iDrive-fouten) kunt retrofitten zonder ook LCI-achterlichten te doen vanwege de LCM, dus deze draad is misschien perfect als hij de bestaande LCM kan foppen om te denken dat de koplampen Pre-LCI zijn.

#13 ·
Ik heb deze upgrade gedaan met precies deze plug-and-play-harnas. Een paar opmerkingen: U moet nog steeds de rest van de retrofit-instructies volgen - LCM, codering, alles. Deze kit voorkomt alleen dat u uw originele harnas hoeft te knippen om de koplampen te bedraden, wat ik heel graag wilde vermijden. Ook MOET deze harnas opnieuw worden gepind als u actieve koplampen hebt en dat systeem via de retrofit wilt behouden. Het bedrijf dat ze verkoopt, zal beweren hier geen weet van te hebben, maar het is waar. Ik raad ten zeerste aan om de officiële BMW retrofit-kit samen met deze te kopen, omdat deze vervangingen bevat voor één uiteinde van deze harnas, en u zult die kant vernietigen wanneer u probeert opnieuw te pinnen, omdat deze harnas enkele Chinese plastic connectoren gebruikt en de plastic kwaliteit niet goed is. Het is het beste om gewoon alles (adereindhulzen, rubberen grommets, harnas) te knippen en te gebruiken dat in de officiële kit zit om de dingen goed te bedraden. Ik heb misschien wat foto's van toen ik de mijne deed, maar het spreekt voor zich als je de instructies leest die bij de officiële kit zitten.

Dit is een geweldige retrofit en zeker de moeite waard om te doen. Het maakte me super blij dat ik het kon doen zonder mijn OEM-harnas te knippen.

#16 ·
Ik heb deze upgrade gedaan met deze exacte plug-and-play kabelboom. Een paar opmerkingen: je moet nog steeds de rest van de retrofit instructies volgen - LCM, codering, alles. Deze kit voorkomt alleen dat je je originele kabelboom hoeft door te knippen om de koplampen te bedraden, wat ik heel graag wilde vermijden. Ook MOET deze kabelboom opnieuw worden gepind als je actieve koplampen hebt en dat systeem wilt behouden via de retrofit. Het bedrijf dat ze verkoopt, zal beweren hier geen weet van te hebben, maar het is waar. Ik raad ten zeerste aan om de officiële BMW retrofit kit samen met deze te kopen, omdat deze vervangingen bevat voor één uiteinde van deze kabelboom, en je zult die kant ervan vernietigen wanneer je probeert opnieuw te pinnen, omdat deze kabelboom enkele Chinese plastic connectoren gebruikt en de plastic kwaliteit niet goed is. Het is het beste om gewoon alles (aderschoentjes, rubberen grommets, kabelboom) te knippen en te gebruiken dat in de officiële kit zit om de dingen goed te bedraden. Ik heb misschien wat foto's van toen ik de mijne deed, maar het spreekt voor zich als je de instructies leest die bij de officiële kit zitten.

Dit is een geweldige retrofit en zeker de moeite waard. Het maakte me super blij dat ik het kon doen zonder mijn OEM-kabelboom door te knippen.
Het zou goed zijn om je foto's te zien als je ze bij de hand hebt. Ik overweeg mijn koplampen en achterlichten op een gegeven moment te upgraden naar LCI en net als jij ben ik er niet zo happig op om mijn originele kabelboom door te knippen.

#14 ·
Gebruik deze niet, ze zijn om vele redenen die al zijn uiteengezet ronduit waardeloos. De belangrijkste problemen zijn: 1) de pinconnectoren van de kabelboom zijn te klein, dus slecht contact met de OEM-kabelboom 2) Adaptief werkt niet tenzij je de output opnieuw pin. De leverancier zal proberen de schuld op jou te schuiven, zelfs met al het bewijs...

#15 ·
Gebruik deze niet, ze zijn om vele redenen die al zijn uiteengezet ronduit rommel. Belangrijkste problemen zijn 1) de pinconnectoren van de kabelboom zijn te klein, dus slecht contact met de OEM-kabelboom 2) Adaptief werkt niet, tenzij je de output opnieuw pin. De leverancier zal proberen de schuld op u af te schuiven, zelfs met al het bewijs....
Bedankt allemaal!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#17 ·
Hier zijn een paar foto's die ik heb gemaakt toen ik probeerde de verkoper ervan te overtuigen een versie voor AHL te bedraden. Ze zeiden me in feite om op te rotten, dus ik heb het zelf gedaan. Ik heb geen foto's van het werk, maar het is wat je zou verwachten - originele kabelboom in deze kabelboom, afgeplakt met wat waterdichte tape en dan wat hittebestendige vilttape. Het gebruik van de connector aan de koplampzijde van de BMW retrofit kit bij het repinnen (Noodzakelijk omdat je de koplampzijde van deze adapter vernietigt tijdens het werken eraan) helpt enorm met de pasvorm. Zoals @Xdivid zei, past deze kit niet helemaal goed aan de koplampzijde. Ik had echter niet echt problemen met de kant van de kabelboom van deze adapter. Een andere opmerking - De E39source-video op YouTube over deze retrofit is fantastisch. Het vertelt je alles wat je moet weten en is zeer gedetailleerd. Zoals Ryan in de video, moest ik ook de achterlichtkabelboom een beetje opnieuw pinnen, omdat mijn M5 zo vroeg in de productie zit:

Ik hoop dat hij binnenkort zijn beloofde video over de handmatige ombouw zal plaatsen.

Attachments

#27 ·
Hier zijn de paar foto's die ik maakte toen ik probeerde de verkoper ervan te overtuigen een versie voor AHL te bedraden. Ze vertelden me in feite dat ik op moest rotten, dus ik deed het zelf. Ik heb geen foto's van het werk, maar het is wat je zou verwachten - originele kabelboom in deze kabelboom, afgeplakt met wat waterdichte tape en dan wat hittebestendige vilttape. Het gebruik van de connector aan de koplampzijde van de BMW retrofit kit bij het repinnen (Noodzakelijk omdat je de koplampzijde van deze adapter vernietigt terwijl je eraan werkt) helpt enorm met de pasvorm. Zoals @Xdivid zei, past deze kit niet helemaal goed aan de koplampzijde. Ik had echter geen problemen met de kabelboomzijde van deze adapter. Een andere opmerking - De E39source-video op youtube over deze retrofit is fantastisch. Het vertelt je alles wat je moet weten en is zeer gedetailleerd. Net als Ryan in de video, moest ik ook de achterlichtkabelboom een beetje opnieuw pinnen, aangezien mijn M5 zo vroeg in de productie zit:

Ik hoop dat hij binnenkort zijn beloofde video over handmatige conversie zal plaatsen.
Ik ging dit weekend door deze hel met de OEM LCI retrofit kit.

De schema-instructies voor de pre-facelift AHL-koplampen zijn volledig verkeerd van BMW. Ik had maar 11 draden, niet 12. Het schema dat je plaatste met 11 schema's komt precies overeen met de kleuren van de kabels op mijn E60 M5.

#19 ·
Lijkt erop dat de beste route is om de originele BMW retrofit kit te gebruiken en de E39Source video te volgen? Is de codering topgeheim of zo? Van de E9X M3 afkomstig, waren er veel coderingsforums en tonnen mensen die bereid waren te helpen. Ik heb hier nog geen enkele thread gezien over wat er gecodeerd moet worden om dit via NCSExpert te laten werken.

#20 ·
Het lijkt erop dat de beste route is om de originele BMW retrofit kit te gebruiken en de E39Source video te volgen?
Is de codering topgeheim of zo? Van de E9X M3 waren er veel coderingsforums en heel veel mensen die bereid waren te helpen. Ik heb hier nog geen enkele thread gezien over wat er gecodeerd moet worden om dit via NCSExpert te laten werken