BMW M5 Forum and M6 Forums banner

Nierówna praca na biegu jałowym / Wibracje silnika. S38B36

1 reading
7.4K views 48 replies 15 participants last post by  JetPauls91M5  
#1 · (Edited)
DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CZYTAJĄ TO W PRZYSZŁOŚCI: Rozwiązanie problemu jest opisane i szczegółowo omówione w poście nr 36 na stronie 2 tego wątku.

Z góry przepraszam za długi post. Wyczerpałem swoją wiedzę i rzeczy do wypróbowania, więc proszę zbiorową mądrość forum o pomysły. Przeczytaj poniżej i daj mi znać, jeśli możesz pomyśleć o czymś innym.

Samochód
1993 US-spec B36 z przebiegiem 130 tys. mil i bardzo dobrą historią serwisową. Wiele regulacji zaworów w przeszłości, terminowe wymiany oleju itp. Całkowicie seryjny poza chipem Dinan zainstalowanym lata temu. Samochód w większości stał przez 3 lata, zanim go kupiłem (mniej niż 900 mil w ciągu ostatnich 3 lat), ale oczywiście jeździł.

Problem
Mam nierówną pracę na biegu jałowym, cykliczną, gorszą, gdy samochód jest w pełni rozgrzany. Jest trochę drżenia silnika na biegu jałowym, najlepszy sposób, aby to opisać, to „przycina” się co kilka sekund. Jeśli siedzę w samochodzie, czuję, jak się trzęsie i widzę, jak wibruje dźwignia zmiany biegów. Jest to zauważalne, gdy patrzy się na silnik, który nie pracuje w 100% płynnie i można zobaczyć, jak wizualnie się trochę trzęsie.

Obroty biegu jałowego są prawidłowe 950+/-, samochód nigdy nie gaśnie, zawsze uruchamia się za pierwszym razem (chociaż zimne rozruchy trwają trochę dłużej) i ogólnie działa dobrze - ma dobrą moc, płynnie wchodzi na obroty, dobrze się prowadzi. Na desce rozdzielczej nie ma żadnych kontrolek ani zapisanych kodów.

Co zostało zrobione i wypróbowane do tej pory:

Układ zapłonowy:
Wymieniono kopułkę i palec rozdzielacza na nowe części Bremi, nową cewkę Bosch, nowe, prawidłowe świece Bosch Y6DC i zupełnie nowy zestaw przewodów zapłonowych OE z nowym czujnikiem donut.

Układ paliwowy: Wymieniono wszystkie przewody paliwowe pod maską, wyczyszczono wtryskiwacze - nowe o-ringi/osłony rozpylaczy itp., wymieniono FPR na prawidłową jednostkę 3 bar. Wymieniono filtr paliwa na nową jednostkę Mann. Nie sprawdziłem ciśnienia paliwa, nie mam manometru.

Układ dolotowy: Nowy filtr powietrza, nowy czujnik temperatury dolotu, wyczyszczony przepływomierz, upewniono się, że w bagażniku dolotowym nie ma żadnych rozdarć itp. Kolektor dolotowy został zdjęty, a każdy o-ring, przewód podciśnieniowy i wąż zostały wymienione na nowe. Wyczyściłem ICV, przetestowałem zawory zwrotne i upewniłem się, że wszystko jest prawidłowo podłączone. Wszystko zostało ponownie złożone i przetestowane dymem - nie ma żadnych wycieków podciśnienia (poza maleńkim wyciekiem z łożyska wału przepustnicy - ale pomińmy to na razie). Wymieniłem również czujnik O2 na zupełnie nową jednostkę Bosch, a następnie wyważyłem ITB za pomocą narzędzia Carbtune i dostroiłem wszystkie 6, aby pokazywały 22,3 cmHG. Samotest klapy rezonansowej dolotu działa jak należy.

Ponadto zrobiono następujące rzeczy: świeży olej/filtr, nowy czujnik temperatury płynu chłodzącego Hella (niebieski), sprawdzone wszystkie masy. Wyczyściłem czujnik położenia wału korbowego (test ok), czujnik położenia przepustnicy klika po otwarciu przepustnic, testy ok z multimetrem.

Żadne z powyższych NIE miało ŻADNEGO wpływu na sposób działania samochodu. W żadnym wypadku nie jest źle, ale nie czuje się w 100% dobrze. Słychać słaby dźwięk gwizdania/jęczenia, dochodzący z przodu/dołu silnika, gdy naciskam pedał gazu i silnik wchodzi na obroty - zarówno na biegu jałowym, jak i podczas jazdy - nie mogę tego zlokalizować. Nie wiem, czy to czynnik, czy coś, co mógłbym sprawdzić. Mam dostęp do podnośnika. Jestem bardzo sprawnym mechanikiem z krzaków. Jestem zagubiony, dlaczego to nadal działa nierówno/trzęsie się.
 
owns 2000 BMW M5 DUH!
#2 ·
Oto film z działającego zimnego silnika. Zimny pracuje płynniej niż ciepły, ale nawet tutaj widać, że od czasu do czasu się zacina i pracuje nierówno na biegu jałowym. Zwróć też uwagę na dźwięk gwizdania, gdy go wkręcam na obroty. Wszelkie sugestie mile widziane.
 
owns 2000 BMW M5 DUH!
#3 ·
wyważone ITB z narzędziem Carbtune i dostrojone wszystkie 6, aby pokazywały 22,3 cmHG. Samotest klapy rezonansu wlotowego działa jak należy.
^To właśnie miałem zamiar zasugerować.

Wołamy Anri @First e28 M5
 
#4 ·
Muszę powiedzieć, że pięknie działa z klipu. Bardzo stabilny i ładny ton z wydechu. Słyszę/zauważam pojedyncze przerwy, które masz na myśli. Może być to trochę powszechne w tych silnikach. Pamiętam, że B36 mojego taty robił to samo od czasu do czasu. Silniki S38/S50 nie lubią długo pracować na biegu jałowym. Świece zapłonowe wyglądają bardzo ciemno po długotrwałej pracy na biegu jałowym. Liczba cieplna świecy zapłonowej jest dostosowana do warunków, w jakich pracuje przy maksymalnej mocy i może wpływać na te małe obciążenia, aby działały bez zarzutu. Jak to działa, jeśli jeździłeś nim ciężko przez długi czas -> czyste komory spalania?

Aby zlokalizować problem, monitorowałbym widoki oscyloskopu pierwotnego/wtórnego zapłonu. Czas spalania i przebieg sygnałów mogą wskazywać na coś specyficznego dla cylindra.
Punkt ekstrakcji przed katalizatorem do analizatora 4-5 gazów może powiedzieć, czy mieszanka jest za bogata, czy nie jest całkowicie spalona (wysokie wartości HC).
Pomiar napięcia lambda może pomóc, długie chude lub bogate czasy po zjawisku mogą dostarczyć dodatkowych informacji.

Niektóre oscyloskopy mają funkcję prezentowania przyspieszenia wału korbowego poprzez pomiar sygnału położenia wału korbowego, co pomogłoby zidentyfikować problem.

Niestety, 1980 Motronic nie ma tych funkcji z ECU ;-).

Pamiętam, że członek Stevie wspomniał, że po długich korkach instrukcje obsługi mówią, aby podkręcić silnik, aby go wyczyścić.


Jest słaby dźwięk gwizdania/wycia, dochodzący z przodu/dołu silnika, gdy naciskam pedał gazu, a silnik wchodzi na obroty -
Może łożysko alternatora. Najpierw usunąłbym wszystkie paski 1.(pompa klimatyzacji, pompa powietrza wtórnego) 2.(wspomaganie kierownicy) 3.(alternator-pompa wody).
Uruchom silnik i sprawdź, czy hałas jest obecny. Jeśli nie, to w jednym z urządzeń pomocniczych (użyj stetoskopu do identyfikacji hałasu), w przeciwnym razie może być związany z silnikiem (łańcuch / pompa oleju).
 
#5 ·
Dzięki Tomba, wiele osób mówi, że tak ma działać, ale mam wątpliwości. Film, który zamieściłem, to zimny start, trochę się trzęsie po rozgrzaniu - zobacz poniżej:


Widać, jak trzęsie się moja ręka i kable, gdy kładę ją na kolektorze dolotowym. Częściowo myślę, że może to być spowodowane tym, że olej w skrzyni biegów się nagrzewa i pozwala wałkowi wejściowemu bardziej wibrować (mam typowe grzechotanie łożyska nośnego, gdy skrzynia biegów jest ciepła).

Ale nie można zaprzeczyć, że coś jest nie tak, gdy słucha się wydechu - zdecydowanie ma lekkie zacinanie się:


Nie mam dostępu do oscyloskopu i szczerze mówiąc - nawet gdybym miał, nie wiedziałbym, jak go użyć, żeby cokolwiek sensownego powiedzieć.

Dobry pomysł z usunięciem pasków i nasłuchiwaniem silnika. Może zrobię to w tym tygodniu. Myślałem, że dźwięk może być czymś, co zasysa powietrze w jakimś miejscu, ale hałas łożyska na kole pasowym lub napinaczu jest również prawdopodobny, myślę.
 
owns 2000 BMW M5 DUH!
#13 ·
Dzięki Tomba, wiele osób mówi, że tak powinno być, ale mam wątpliwości. Film, który zamieściłem, to zimny start, trochę się trzęsie po rozgrzaniu - patrz poniżej:


Widać, jak trzęsie się moja ręka i kable, gdy kładę je na kolektorze dolotowym. Częściowo myślę, że może to być spowodowane tym, że olej w skrzyni biegów się nagrzewa i pozwala wałkowi wejściowemu bardziej wibrować (mam typowe grzechotanie łożyska nośnego, gdy skrzynia biegów jest ciepła).
Naprawdę brzmi to jak wypadanie zapłonu. Bez dodatkowych pomiarów naprawdę trudno jest to ustalić.
Zdejmij osłonę przewodu zapłonowego i spryskaj ją wodą (spryskiwacz do roślin). Jeśli jakiś element zapłonu ulegnie awarii, powinno to być widoczne, silnik może zgasnąć. Nawet nowe elementy mogą ulec awarii (zdarzyło mi się to wystarczająco dużo razy)
Zaproponuj zmierzenie napięcia czujnika o2, aby sprawdzić, czy mieszanka jest uboga.
Wyjmij świece zapłonowe, aby je sprawdzić wizualnie.
Inną opcją jest odłączenie każdego przewodu zapłonowego po kolei podczas pracy silnika, aby zidentyfikować, który cylinder ma największy wpływ. Pamiętaj, aby używać izolowanych narzędzi, aby zapobiec porażeniu prądem! I nie rób tego przez długi czas, ponieważ może to uszkodzić katalizator!
To tak zwany test równowagi cylindrów. Nasz tester zapłonu Bosch może to zrobić za naciśnięciem jednego przycisku. Przewód zapłonowy/cylinder z mniej zauważalną zmianą jest podejrzany o awarię. Dobrze działający cylinder ma większy wpływ.
 
#6 ·
FWIW…to jest mój zimny start:


Chciałbym nagrać kolejny, nowszy film, ale mój s38 jest w warsztacie, gdzie dostaje nowe sprzęgło.
 
#7 ·
Co to za dźwięk gwizdu? Mój nie gwiżdże. FWIW - Znalazłem miejsce, które sprzedaje benzynę 92 oktanową bez etanolu, około 25 minut od mojego domu. Nie potrafię powiedzieć, jaką różnicę to zrobiło. I to nie w mojej głowie. Silnik śpiewa bez etanolu pompowanego przez jego żyły.
 
  • Like
Reactions: TexaZ3
#9 ·
Jak wyglądają mocowania silnika i skrzyni biegów?
Silnik wydaje się w porządku, ale rozumiem, co masz na myśli mówiąc o wstrząsach i świszczącym dźwięku. Coś wydaje się być nie tak..

Spróbuj zainstalować fabryczny chip Eprom i zobacz, czy są jakieś różnice?
Nie wiem, w jakim stanie są mocowania. Zakładam, że albo oryginalne, albo jeśli kiedykolwiek zmienione - to dawno temu. Nie mam żadnych zapisów, że kiedykolwiek zostały wymienione i sam ich nie wymieniłem (mam samochód dopiero od 2 tygodni).
Tak, więc wibracje i gwizdy nie są w porządku. Nie wiem nawet, co mam teraz spróbować. Może czas zabrać się do prawdziwego mechanika :)

Nie mam fabrycznego Eprom. Kupiłem samochód z zainstalowanym chipem Dinan, a fabryczny chip nie był dołączony. Czy mogę gdzieś kupić taki?
 
owns 2000 BMW M5 DUH!
#10 ·
Co się zmienia, gdy silnik się rozgrzewa? Dlaczego pozornie działa prawie idealnie na zimno, a następnie zaczyna wibrować i przerywać, gdy się rozgrzewa?

Jedną z rzeczy byłby czujnik O2 - ale jest zupełnie nowy. Odczyty temperatury? Zarówno czujniki temperatury płynu chłodzącego, jak i powietrza dolotowego również są nowe. Odłączenie przepływomierza i uruchomienie silnika nic nie zmienia. Odłączenie przepływomierza podczas pracy silnika powoduje jego zatrzymanie.

Czy gwizdanie może być czymś, co zasysa powietrze w jakimś miejscu?
 
owns 2000 BMW M5 DUH!
#11 ·
Co się zmienia, gdy silnik się nagrzewa? Dlaczego wydaje się działać prawie idealnie na zimno, a następnie zaczyna wibrować i przerywać, gdy się nagrzewa?

Jedną rzeczą byłby czujnik O2 - ale jest zupełnie nowy. Odczyty temperatury? Zarówno czujniki temperatury płynu chłodzącego, jak i powietrza dolotowego również nowe. Odłączenie przepływomierza i uruchomienie silnika nic nie zmienia. Odłączenie przepływomierza podczas pracy silnika go zabija.

Czy gwizdanie może być czymś, co zasysa powietrze?
Czy masz dostęp do tinyads lub ICOM?

Powinieneś mieć wystarczająco dużo informacji na temat DM33M301.prg, aby rejestrować stan silnika na zimno i na ciepło, aby wyizolować problem za pomocą Testo.

P.S. jeśli możesz znaleźć plik OE Flash, mogę go nagrać i wysłać do Ciebie.
 
#16 · (Edited)
Jeśli to byłby wypadanie zapłonu, to występowałoby cały czas, prawda?
Warunki silnika zmieniają się po rozgrzaniu.
Luz zaworowy staje się inny. Pierścienie tłokowe mogą zachowywać się inaczej. Rozszerzalność różnych komponentów.

Czy wykonałeś również test dymny na gorącym silniku?
Czujnik O2 jest nowy i nie mam żadnych kodów. Odłączyłem przewody zapłonowe jeden po drugim przy włączonym silniku i każdy odłączony przewód powodował zauważalne pogorszenie pracy samochodu - więc szczerze mówiąc, nie sądzę, żeby to było wypadanie zapłonu.
Dobry znak. Wydaje się, że nie jest specyficzne dla cylindra.
Czy masz kontrolkę CHECK ENGINE? Czy zapala się po włączeniu zapłonu (silnik wyłączony) i gaśnie po uruchomieniu silnika?

Na tym etapie chciałbym wiedzieć, czy silnik pracuje ubogo, bogato czy w pętli zamkniętej. Czy masz woltomierz i czy możesz zmierzyć napięcie sondy lambda?
 
#17 ·
Nie dymiłem silnika na gorąco. Zabiorę samochód do lokalnego warsztatu, gdzie mają dobrą maszynę do dymu i być może coś odkryją. Podejrzewam, że moja maszyna do dymu nie jest wystarczająco mocna, aby znaleźć małe wycieki.

Moja kontrolka CEL wydaje się działać prawidłowo. Zrobiłem test kodu stomp i otrzymałem 1444, więc wydaje się, że nie ma żadnych zapisanych kodów. CEL wyłącza się po uruchomieniu silnika i nie wraca.


Mam woltomierz, ale złącze czujnika O2 jest odizolowane - jak mam je zmierzyć? Czy muszę odkleić osłonę złącza i sprawdzić podczas pracy? Czy masz lokalizację pinów, które muszę sprawdzić i jakie powinny być wartości?
 
owns 2000 BMW M5 DUH!
#18 ·
Moja kontrolka CEL wydaje się działać prawidłowo. Zrobiłem test kodu stomp i otrzymałem 1444, więc wydaje się, że nie ma żadnych zapisanych kodów. CEL wyłącza się po uruchomieniu silnika i nie wraca.
CEL jest uruchamiany po osiągnięciu granic kontroli lambda (+/-25%) i po uszkodzeniu sondy lambda. W 99% pewny, że silnik nie pracuje za ubogo lub za bogato, ponieważ CEL jest wyłączony.

Być może jest to dostawa pompy paliwa, chociaż spodziewałbym się trudnego rozruchu na zimno (potrzeba więcej paliwa). Przepływ objętościowy powinien wynosić 2,1 litra/minutę przy ciśnieniu wstecznym 3,0 bar. Aby to zrobić, należy wyjąć wąż z regulatora ciśnienia paliwa i aktywować pompę paliwa na 1 minutę. Następnie zmierz ilość zebranego paliwa.

Czy możliwe, że stare paliwo wciąż znajduje się w zbiorniku paliwa? Ponieważ nie był dużo jeżdżony... ?

Mam woltomierz, ale złącze czujnika O2 jest odizolowane - jak mam je zmierzyć? Czy muszę odkleić osłonę złącza i sprawdzić podczas pracy? Czy masz lokalizację pinów, które muszę sprawdzić i jakie powinny być wartości?
Można to zmierzyć na złączu ECU lub na samym złączu sondy lambda po uruchomieniu samochodu.
Pin ECU nr 10 i 28. Złącze sondy lambda szary i czarny przewód. Jeśli usuniesz gumową osłonę, powinieneś móc włożyć piny, aby zmierzyć na zaciskach.
Po uruchomieniu podejrzewałbym 0,45 V, a po rozgrzaniu powinno się to mieścić w zakresie od 0,1 do 0,9 V. Wolno na biegu jałowym, szybciej po zwiększeniu prędkości obrotowej silnika.

Może oprócz testu dymnego należy wykonać test kompresji i upływu na wszystkich cylindrach, aby mieć pewność z rozgrzanym silnikiem.

Czy masz środek do czyszczenia hamulców? Spróbuj spryskać nim w pobliżu części kolektora dolotowego. Po wystąpieniu wycieku podciśnienia silnik będzie zachowywał się inaczej z powodu dodatkowego paliwa (środka do czyszczenia hamulców) dostającego się do silnika.

Do tej pory jestem dość bezradny..
 
#19 ·
Samochód miał zapisane kody 1221 i 1215, kiedy go dostałem. Dla 1221 wymieniłem czujnik O2 i wyczyściłem przepływomierz. Następnie zresetowałem kody i żaden nie wrócił po przejechaniu ~200 mil.
 
owns 2000 BMW M5 DUH!
#26 ·
Cześć. Przyjrzałbym się wyważeniu przepustnicy. Miałem kilka problemów z biegiem jałowym, a wyważenie przepustnicy pomogło znacznie poprawić bieg jałowy. Mój 6-portowy manometr ma problem, więc ręcznie dokręciłem każdy korpus przepustnicy do oporu i wykręciłem każdy z nich dokładnie o 2 obroty. Bieg jałowy i płynność pracy znacznie się poprawiły. Niestety mamy teraz do czynienia z ponad 30-letnią elektroniką, więc w nowym roku zamierzam przeprowadzić konwersję samodzielnego komputera, a także cewkę zapłonową Audi na świecach zapłonowych zamiast pojedynczej cewki. Z pewnością poprawi to moment obrotowy i reakcję na gaz, a także potencjalnie wykorzysta ulepszone wałki rozrządu z Euro Classic Motors w USA, gdzie Arni uzyskuje 310-320 KM z silnika standardowego, w porównaniu do standardowych 250 KM, co pomaga zbliżyć nasze duże samochody do poziomu mocy e39 M5.
 
#27 ·
Prawdopodobnie potrzebujesz laptopa z kablem ADS, aby komunikować się ze złączem 20-pinowym w swoim E34
Tak, najprawdopodobniej potrzebuję starszego laptopa z odpowiednim oprogramowaniem lub dedykowanym skanerem do tego.
Mój '91 miał niespójny bieg jałowy kilka lat temu, a wyważenie gaźnika go wyleczyło. Ponieważ wykonałeś już wyważanie, sugeruję, abyś sprawdził szczelinę świecy zapłonowej. Stwierdziłem, że mój pracuje lepiej na biegu jałowym, gdy szczelina jest na szerszym końcu specyfikacji, a nie na wąskim.
Mogę sprawdzić szczelinę, ale świece są nowe i powinny być wstępnie wyregulowane, prawda?
E34 to OBDI, żeby było jasne.

Mam nadzieję, że wkrótce rozwiążesz to ze swoim zadowoleniem, ale w międzyczasie Twój wątek stanowi doskonały (nowoczesny) punkt odniesienia dla innych, którzy ścigają problemy z działaniem! Epickie rady tutaj, przypominające mi, jak nieocenione jest M5board w utrzymywaniu tych wspaniałych bestii przy życiu.
Dzięki. Tak, wiem, że E34 to OBDI, nie sądzę, żeby to było powodem, dla którego mój laptop się nie łączy. Myślę, że moja konfiguracja lub wersja Inpa po prostu nie odczytuje ani nie łączy się z tym konkretnym samochodem. To najstarszy samochód, jaki mam, wszystkie inne są nowsze.
Cześć Myke, ze wszystkich melodii, które widziałem, żadna z nich nie dostosowuje mapy korekcji paliwa na biegu jałowym, mapy zapłonu, kontroli lambda ani prędkości obrotowej na biegu jałowym. Tylko regulacje (opóźniony zapłon) w obszarze zapłonu częściowego niskich obrotów/obciążenia, aby zapobiec nagłym skokom zapłonu, które powodują zachowanie włącz/wyłącz w tych samochodach od biegu jałowego do częściowego obciążenia (czysta poprawa możliwości jazdy). Po aktywacji przełącznika biegu jałowego mapy częściowe nie są używane. Oczywiście nie zaszkodziłoby, gdybyśmy zamienili go na test.

W tym momencie TexaZ3 nie jest w stanie wykonać określonej liczby pomiarów w celu zidentyfikowania problemu. Z drugiej strony planety nie mogę zaoferować zbyt dużej pomocy. Na tym etapie zalecane pomiary są otwarte, sugerowałbym zabranie go do specjalisty lub zainwestowanie pieniędzy w narzędzia, aby zmierzyć go samodzielnie.

punkty otwarte

  • pomiar oscyloskopem zapłonu (pierwotny / wtórny)

  • test kompresji cylindrów i wyniki wskaźnika wycieku (sprawdź, czy gorący silnik zmienia te liczby) kontrola stanu zdrowia. Chociaż w przeszłości zapewniono dobrą obsługę, nie można zakładać, że jest w dobrym stanie. Nawet najlepiej utrzymane samochody mogą zawieść.

  • sprawdzenie dostarczania paliwa (2,1 litra / minutę przy ciśnieniu wstecznym 3,0 bara -> mierzone z przewodu powrotnego przy 12 V przy pompie paliwa)

  • Sprawdź napięcie na pompie paliwa, słabe styki elektryczne mogą zwiększyć rezystancję, a tym samym wydajność pompy paliwa.

  • 4 analiza gazu mieszanki paliwowej po/przed katalizatorem. Można rozważyć pomiar poszczególnych cylindrów, ponieważ punkty ekstrakcji są dostępne dla każdego cylindra.

Powodzenia! Informuj nas na bieżąco.
Kilka punktów do omówienia w Twojej odpowiedzi:


  • Mogę sprawdzić kompresję - mam miernik. Czy powinienem to zrobić ze wszystkimi wyjętymi świecami na zimnym silniku, czy najpierw go uruchomić, wyjąć wszystkie świece i sprawdzić w ten sposób?

  • Poprzedni właściciel wykonał test kompresji około 1 tys. mil temu, a liczby były następujące. Mam zapisy i zdjęcia tych odczytów, więc wierzę, że można im zaufać:

#1 cyl – 12%
#2 cyl – 14%
#3 cyl – 12%
#4 cyl – 14%
#5 cyl – 10%
#6 cyl – 12%

- Jak sprawdzić napięcie na pompie paliwa, czy możesz mnie przez to przeprowadzić?

Szczerze mówiąc, myślę, że mój dźwięk gwizdania i problem z wibracjami silnika są jakoś powiązane. Myślę, że jak tylko dowiem się, co powoduje to pierwsze, to drugie rozwiąże się samo.

Dla jasności - wczoraj był cieplejszy dzień i uruchomiłem klimatyzację - samochód pracuje na biegu jałowym ZNACZNIE płynniej z włączoną klimatyzacją. Znacznie płynniej. Pytanie brzmi więc - co zmienia się dla biegu jałowego, gdy klimatyzacja jest włączona? Jakiś inny program DME?
Hej.
Przyjrzałbym się wyważeniu korpusu przepustnicy. Miałem kilka problemów z biegiem jałowym, a wyważenie TB pomogło znacznie poprawić bieg jałowy. Mój 6-portowy manometr ma problem, więc ręcznie nakręciłem każdy korpus przepustnicy do oporu i wykręciłem każdy dokładnie o 2 obroty. Bieg jałowy i płynność znacznie się poprawiły. Niestety mamy teraz do czynienia z 30+ letnią elektryką, więc w nowym roku zamierzam zrobić konwersję samodzielnego ecu, również ze cewką zapłonową Audi na świecach zapłonowych zamiast pojedynczej cewki. Z pewnością poprawi to moment obrotowy i reakcję na gaz, a także potencjalnie wykorzysta niektóre ulepszone wałki rozrządu z Euro Classic Motors w USA, gdzie Arni wytwarza 310-320whp ze standardowego silnika, w porównaniu do standardowych 250whp, pomagając zbliżyć nasze duże samochody do poziomów mocy e39 M5
Wyważyłem ITB. Nie zrobiło to żadnej różnicy. Naprawdę nie sądzę, żeby dopływ powietrza był moim problemem - jeśli już, to myślę, że problemem jest mieszanka powietrze-paliwo. Kupiłem narzędzie Carbtune, więc mogę w każdej chwili ponownie wyważyć ITB.
 
owns 2000 BMW M5 DUH!
#29 ·
  • Mogę sprawdzić kompresję - mam miernik. Czy powinienem to zrobić ze wszystkimi wykręconymi świecami na zimnym silniku, czy najpierw go uruchomić, wyjąć wszystkie świece i sprawdzić w ten sposób?
  • Poprzedni właściciel zrobił test kompresji około 1 tys. mil temu, a wyniki były następujące. Mam zapisy i zdjęcia tych odczytów, więc wierzę, że można im zaufać:
Powinienem go rozgrzać, wyjąć świece i sprawdzić na gorącym silniku. Po ostygnięciu (co najmniej 6 godzin) wykonaj ponownie.
Czy nierówna praca na biegu jałowym wystąpiła od razu, czy pogorszyła się z czasem?

- Jak sprawdzić napięcie na pompie paliwa, czy mógłbyś mnie przez to przeprowadzić?
W bagażniku znajduje się pokrywa, którą można zdjąć za pomocą (4?) śrub krzyżakowych. Kolor przewodu pompy paliwa powinien być zielony/fioletowy.

Szczerze mówiąc, myślę, że mój dźwięk gwizdania i problem z wibracjami silnika są jakoś powiązane. Myślę, że jak tylko dowiem się, co powoduje to pierwsze, to drugie rozwiąże się samo.
Czy usunąłeś już paski, aby upewnić się, że nie pochodzi to z urządzeń pomocniczych?

Dla jasności - wczoraj był cieplejszy dzień i włączyłem klimatyzację - samochód pracuje na biegu jałowym ZNACZNIE płynniej z włączoną klimatyzacją. Dużo płynniej. Pytanie brzmi więc - co zmienia się na biegu jałowym, gdy klimatyzacja jest włączona? Jakiś inny program DME?
Do DME idzie przewód, który informuje ECU, że klimatyzacja jest włączona. Załóżmy, że prędkość biegu jałowego jest podniesiona i być może używane są inne ustawienia sterowania (PID). Ale nie jestem tego pewien.
Zauważyłem to również w innych 3.6.

Wyważyłem ITB. Nie zrobiło to żadnej różnicy. Naprawdę nie sądzę, żeby dopływ powietrza był moim problemem - jeśli już, to myślę, że problemem jest mieszanka paliwowo-powietrzna. Kupiłem narzędzie Carbtune, więc mogę w każdej chwili ponownie wyważyć ITB.
Sugerowałbym również wymianę łożysk, aby się upewnić.
 
#35 ·
Twój bieg jałowy brzmi identycznie jak mój. Właściwie myślę, że to normalne, ze względu na wałki rozrządu. Road and Track zauważył w teście BRAND MEW 91 M-5, że "Bieg jałowy" przypominał im Drag Racera z 1971 roku Z-28 Camaro.
Miałem takie samo zmartwienie z nierówną pracą na biegu jałowym, jak wspomniał op. Rozmawiałem o tym z moim mechanikiem, który zna te silniki na wylot, powiedział, że to normalne dla tych samochodów ze względu na wałki rozrządu. Mam pewne wibracje w drążku zmiany biegów, ale nie w silniku, jak ma op. Mam również super sprint wydech, który może przyczyniać się do wibracji i biegu jałowego.
 
#31 ·
Nie wiem, czy ECU robi coś innego, gdy klimatyzacja jest włączona. Pamiętam, że inni mówili o poprawie biegu jałowego po włączeniu klimatyzacji, ale może to dodatkowe obciążenie podczas normalnej mapy biegu jałowego wystarczy, aby obniżyć obroty o około 50 i wszystko się wygładza? Widziałem filmy ze starszymi samochodami typu muscle car i wyścigowymi, które brzmią, jakby się rozpadały, podczas gdy poruszają się po parkingach/torze. Bez żadnego mechanizmu zmiennego rozrządu nasze stosunkowo agresywne wałki rozrządu powodują nierówną pracę na biegu jałowym. To mówię sobie, gdy wracam do M5 po kilku dniach jazdy nowoczesnym samochodem. Ale może po prostu jeżdżę zaniedbanym klocem z przebiegiem 220 tysięcy mil (bardzo prawdopodobne =p). Samochód pracuje na bogato przez pierwszą minutę lub dłużej, gdy jest w trybie open-loop, prawda? Może praca na bogato uspokaja bieg jałowy, ale gdy osiągnie temperaturę i przejdzie w tryb closed-loop, bieg jałowy staje się nierówny - ale czy jest zdrowy i normalny? Nie rozumiem też, dlaczego agresywne wałki rozrządu powodują nierówną pracę na biegu jałowym. Rozumiem, że profile wałków rozrządu optymalizują wydajność w danym zakresie, ale jeśli nasze wałki rozrządu poświęcają niskie obroty dla wysokich, czy to nie oznaczałoby po prostu mniej powietrza (a tym samym mniej paliwa/mocy) na biegu jałowym - ale dlaczego nierówna praca? Nie próbuję nikogo przekonywać. Naprawdę ciekawy. Będę śledził to, co robisz i mam nadzieję, że jeden z ekspertów będzie mógł ci bardziej pomóc. Trevor
 
#33 ·
Nie wiem, czy ECU robi coś innego, gdy klimatyzacja jest włączona. Pamiętam, że inni mówili o poprawie biegu jałowego po włączeniu klimatyzacji, ale może to dodatkowe obciążenie podczas normalnej mapy biegu jałowego robi wystarczająco dużo, aby obniżyć obroty o około 50 i wszystko się wygładza?

Widziałem filmy ze starszymi samochodami typu muscle car i wyścigowymi, które brzmią, jakby się rozpadały, podczas gdy poruszają się po parkingach/torze. Bez żadnego mechanizmu zmiennego rozrządu nasze stosunkowo agresywne wałki rozrządu powodują nierówną pracę na biegu jałowym. To mówię sobie, gdy wracam do M5 po kilku dniach jazdy nowoczesnym samochodem. Ale może po prostu jeżdżę zaniedbanym klocem z przebiegiem 220 tys. mil (bardzo prawdopodobne =p).

Samochód pracuje na bogato przez pierwszą minutę lub dwie, gdy jest w trybie open-loop, prawda? Może praca na bogato uspokaja bieg jałowy, ale gdy osiąga temperaturę i przechodzi w tryb closed-loop, bieg jałowy staje się nierówny - ale jest zdrowy i normalny?

Nie rozumiem też, dlaczego agresywne wałki rozrządu powodują nierówną pracę na biegu jałowym. Rozumiem, że profile wałków rozrządu optymalizują wydajność w danym zakresie, ale jeśli nasze wałki rozrządu poświęcają niskie obroty dla wysokich, czy to nie oznaczałoby po prostu mniej powietrza (a tym samym mniej paliwa/mocy) na biegu jałowym - ale dlaczego nierówna praca?

Nie próbuję nikogo przekonywać. Naprawdę ciekawy. Będę śledził to, co robisz i mam nadzieję, że jeden z ekspertów będzie mógł ci bardziej pomóc.

Trevor
Wałki rozrządu powodują nierówną pracę na biegu jałowym z powodu "nakładania się" rozrządu zaworów. Na biegu jałowym nie ma wystarczającego przepływu powietrza, aby wytworzyć płynny wzór, a powietrze dolotowe jest lekko odpychane, zanim zostanie wciągnięte przez opadający tłok, ponieważ zawór wylotowy był jeszcze lekko otwarty, gdy zawór dolotowy zaczął się otwierać.
Przy 7000 obr./min, dla których zoptymalizowane są wałki rozrządu, występuje tak duży, stały napływ powietrza, że ​​to się nie dzieje.
W czasach mechanicznych przepływomierzy powietrza wtrysku Bosch CIS "Wałki rozrządu Shrick 272 stopnie" były uważane za najbardziej radykalne, które mogłyby utrzymać stabilny bieg jałowy, nie powodując odbijania się "drzwiczek" w AFM z powodu impulsów ciśnienia zwrotnego.
 
#34 ·
Jednym ze sposobów podniesienia prędkości obrotowej biegu jałowego jest regulacja wszystkich przepustnic. Otwarcie ich razem wydaje się nieznacznie podnosić prędkość obrotową biegu jałowego, a odwrotnie, zamknięcie ich wydaje się zmniejszać prędkość obrotową biegu jałowego. Eksperymentowałem z tym i stwierdziłem, że przy 2 obrotach od twardego ogranicznika, prędkość obrotowa biegu jałowego wynosi około 950, przy 3 obrotach wzrasta do nieco ponad 1000, a zamknięcie ich do 1 obrotu od martwego punktu powoduje, że prędkość obrotowa biegu jałowego wynosi około 900. Być może działa to trochę jak regulator powietrza w m88/3. Jedynym problemem jest to, że może być nieco uboższa mieszanka, więc najlepiej sprawdzić to za pomocą jakiegoś szerokopasmowego wskaźnika A/F.
 
  • Like
Reactions: TexaZ3
#36 ·
Ok, teraz czuję się dość głupio, ale co zrobisz, lol? Z radością ogłaszam, że problem został ROZWIĄZANY! Krótko mówiąc - to było nieszczelność powietrza.

Kiedy sprawdzałem nieszczelności podciśnienia za pomocą wytwornicy dymu, użyłem kolektora dolotowego jako punktu głównego wejścia dymu - w ten sposób upewniłem się, że wszystko jest uwzględnione, z wyjątkiem kolanka, które idzie od MAF do kolektora:

Image


Dwukrotnie sprawdziłem kolanko po teście dymnym i przyjrzałem się każdemu załamaniu, a nawet rozciągnąłem je, aby upewnić się, że nie ma w nim żadnych pęknięć. Po każdym innym teście i próbie rozwiązania problemu z biegiem jałowym, która się nie powiodła, zacząłem ponownie sprawdzać rzeczy. Cóż, zgadnijcie co? Pęknięcie było dokładnie tam, gdzie siedziała obejma, zakrywając pęknięcie!



Tak naprawdę nie widać tego od wewnątrz. Ale kiedy zadymiłem kolektor z dołączonym kolankiem - voila, tam była nieszczelność.

Image


Więc dostałem zupełnie nowe, oryginalne kolanko, zainstalowałem je i ponownie zsynchronizowałem ITB:

Image


Działa jak mistrz! Koniec z wibracjami, obroty biegu jałowego są płynne, równe i prawidłowe - na gorąco lub na zimno! Bardzo szczęśliwy i wdzięczny za całą pomoc - bardzo dziękuję wszystkim!


Uhu! ))
 
#38 ·
Właśnie natknąłem się na ten wątek, świetna lektura. Dobra robota ze wszystkimi sugestiami, chłopaki, może pomóc komuś innemu w przyszłości. TexaZ3, dobra robota z posortowaniem tego. Pewnie wciąż jest wystarczająco dobra pogoda, żeby się tym cieszyć. Mój samochód właśnie został wciśnięty do awaryjnego użytku zimowego, musiałem wczoraj założyć opony zimowe, mam nadzieję na kilka pięknych, zimnych dni.