BMW M5 Forum and M6 Forums banner

Locatie en kleur van het brandstofpomprelais

51K views 25 replies 10 participants last post by  manualshifter  
#1 · (Edited)
Dus mijn beest is dood en de code is voor het brandstofpomprelais.
Ik heb de threads doorzocht en tegenstrijdige informatie gezien (zwarte kleur vs. groen & in de buurt van het dashboardkastje vs. kofferbaklocatie) & hoop het recht te zetten, want de dealer kan me niet vertellen hoe het eruit ziet of waar het zich bevindt.
Ik geloof dat het relais zich in de kofferbak aan de rechterkant bevindt, direct naast de zekeringen, en licht- of donkergroen is. Er zijn twee van deze lichtgroene relais, één aan de voorkant (naast het zwarte relais) en één in de volgende relaisgleuf naar achteren..... er is nog een relais en het is donkergroen (het achterste relais).
Bedankt bij voorbaat....E

#2 ·
De dealer zei dus dat het achter het dashboardkastje zit...een 9-pins relais. Heb het uit elkaar gehaald en het niet gevonden. De twee lichtgroene relais in de kofferbak vervangen...geen verandering. Dan is er ook nog een lichtgroene achter het dashboardkastje en probeerde de twee oude uit de kofferbak daar...geen verandering. Ik zal morgen meer van de bestaande relaisonderdeelnummers bekijken. Suggesties tot die tijd worden gewaardeerd.

#3 · (Edited)
...

Ik kon ook niet veel informatie over de relais vinden. Een paar leden hebben gepost dat ze een relais van de achterruitverwarming kunnen verwisselen met het brandstofpomp-relais om te testen. Weet het niet zeker.

Ook, aangezien je een 2002 hebt, weet ik niets zeker over je auto.

Maar voor de mijne waren er twee brandstofpomp-relais. Een zwarte in de kofferbak naast de zekeringen. Onderdeelnummer 61357892976.

Een groene in de ECU-box in de motor. Onderdeelnummer 61368373700. Maar ik ben in de war, want dit lijkt bij verder testen een claxonrelais te zijn.

Niet veel hulp. Hier is in ieder geval een bump, zodat iemand die een definitief antwoord heeft, de thread zal zien en je zal helpen!!

Succes.

#5 · (Edited)
Veel dank voor de tips jongens... Avusblue schreef een tijdje geleden... "Dus ik trok het groene relais het dichtst bij het achterlicht en de motor draait nog steeds. Huh? Ik trok het middelste groene relais en de dsp is uitgeschakeld." Dus blijkbaar heeft het lichtgroene relais direct naast de zwarte (EKP-Module) module iets met brandstof te maken... maar het hielp me niet toen het werd vervangen. EKP-module is de volgende op de schop. Ik zal terugkomen met resultaten. ~E

#6 ·
Misschien een goed idee om het andere lichtgroene relais in de ecu-box te vervangen. Ik denk dat dat degene achter het dashboardkastje is.
Ik herinner me ook dat, hoewel de motor nog liep met het relais eruit, het even duurde om opnieuw te starten. Ik gok dat er nog brandstof in de leiding zat. Als ik het er lang genoeg uit had gelaten, zou hij zijn afgeslagen, zoals op de weg.

#10 ·
Open het trim paneel om de batterij bloot te leggen. Kijk op dit moment boven de batterij, daar zit een klein zekeringblok. Het is wit plastic. Ongeveer dezelfde plaatsing als de NAV-drive, maar aan de andere kant van de auto.

Naar de voorkant van het zekering-/relaisblok bevindt zich het GROTE ZWARTE relais.

#11 · (Edited)
OK...Ik ga even kijken waar je het over hebt. Eerder...bestelde ik de lange zwarte die er momenteel uitgetrokken is...links van de lichtgroene op deze foto. En het lijkt op de andere foto.

Opende mijn kofferbak, tilde het platte paneel direct in de kofferbak op...daar is de batterij...verder niets in de buurt. In mijn auto...Ik denk dat er verwezen wordt naar de voorkant van het achterlicht van de passagier, achter het verticale paneel.
~E

Attachments

#16 ·
Ik heb beide lichtgroene exemplaren achter het paneel van de kofferbak vervangen....en toen de zwarte EKP-module aan de linkerkant. Nadat hij niet startte, dacht ik dat een van de lichtgroene exemplaren misschien defect was af fabriek....dus ik trok ze er een voor een uit....om te zien welke het navigatiescherm grijs zou maken....in de hoop te bepalen of een van hen defect was....maar geen van beiden maakte het navigatiescherm grijs....Ik kon nog steeds tekst zien. Ik heb niet gezien of de radio geluid produceerde....probeer dat morgen en meld je terug.
Bedankt!
E

#17 ·
Het navigatiescherm blijft oplichten, maar de "DSP" wordt grijs weergegeven. Het geluid zou ook afwezig moeten zijn. Probeer ook die vertraging van 10-15 seconden terwijl de sleutel in positie #2 staat (dashboard oplicht en "ding, ding"). Heeft u het groene relais in de ECU-box vervangen? Ik weet niet zeker waar dat voor dient.

#18 · (Edited)
Dus ik heb de DSP-check gedaan....eigenlijk weet ik niet waar ik de DSP moet controleren of wat het is....dus ik heb de radio-check gedaan...daar weet ik wel waar dat is. Beide lichtgroene relais werken....dus ik gok dat degene die ik eruit heb gehaald nog goed zijn. Nu moet ik denk ik de spanning over de brandstofpomp controleren.

Van wat ik begrijp...zit het onder de passagierskant van de achterbank. Ik zal het controleren zoals iets in deze thread: http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5-e52-z8-discussion/133240-diagnosing-fuel-pump.html

Ik heb nog geen achterbank verwijderd, maar hier is wat ik in een andere achterbank post vond:
De bank trekt er gewoon uit, pak aan de voorste hoek van het zitkussen en trek hard omhoog. Zou omhoog moeten komen, dan een beetje naar voren schuiven en eruit trekken. Als je klaar bent om hem terug te plaatsen, lijn je hem gewoon uit met de veiligheidsgordelconnectoren en zet je hem terug op zijn plaats, en zorg je ervoor dat je aan elke kant een klik hoort, wetende dat hij vastzit.
Proost,
E

#19 · (Edited)
Bruin & Rood bij de brandstofpomp zijn ~12v als de sleutel wordt omgedraaid...dus ik heb een nieuwe brandstofpomp besteld (351 $).
Hier is het rare gedeelte:
Test met nieuwe EKP-module (sleutel eruit, deuren langer dan een minuut dicht): 0,92v
Test met oude EKP-module (sleutel eruit, deuren langer dan een minuut dicht): 0,10v en het bereikte ~12v (nog steeds goede module...blijkbaar de hele tijd de pomp?)
Inzicht in het bovenstaande wordt gewaardeerd. Ik zal terugkoppelen als de nieuwe pomp het probleem niet oplost.
Proost,
E

#20 ·
Omhoog!

Ik heb een paar vragen over de verschillende relais waar ik nog geen antwoord op heb gevonden (ik heb de meeste brandstofrelais-threads hier gelezen), dus ik hoop dat iemand me nu kan helpen.

Mijn auto loopt prima, maar hij heeft een paar startproblemen als hij een paar uur heeft stilgestaan nadat de brandstofpomp is vervangen. Als ik de sleutel voor het eerst op contact zet, slaat de motor aan, maar er is GEEN ontsteking. Als ik de sleutel gewoon uit en weer aanzet, slaat hij de tweede keer meteen aan! Ik heb net de brandstofpomp/filter vervangen, zou er lucht in het systeem kunnen zitten of iets dergelijks? Ik had dit probleem niet voordat ik de pomp en het filter verving.

Hoe dan ook, ik dacht dat het ook wel fijn zou zijn om een nieuw relais te hebben (voor het geval de eerste ontstekingsfout een relaisgerelateerde fout is), gezegd en gedaan, ik heb een zwarte OEM van de BMW-dealer gekocht, toen ik naar mijn huidige keek, was hij groen! Hoe dan ook, ik dacht dat ik de zwarte zou proberen, dus ik verwijderde de groene, om te ontdekken dat hij 5 pinnen had en de nieuwe zwarte 9 pinnen!

Mijn auto start NIET met de zwarte, maar hij start wel met de groene! Zou dit kunnen komen doordat al mijn andere relais groen zijn en er een soort mismatch is? (die aan de voorkant van de auto is groen)

Dus, wat is nu echt het verschil tussen de 2 "OEM" brandstofrelais? Ze lijken allebei soms te werken?

De groene: BMW Brandstofpomp Relais (5-pins) - Meistersatz 61368373700 | FCP Euro
OEM-nummer: 61368373700

De zwarte: BMW Brandstofpomp Relais (Z3 M5 M3) - Genuine BMW 61357892976 | FCP Euro
OEM-nummer: 61357892976

Mijn auto is een 1999 M5, dus op de meeste Amerikaanse sites wordt hij niet als alternatief in de lijsten weergegeven.

BR

#21 ·
#26 ·
Controleer uw zekeringen onder die relais daar. Ik ben vergeten welke het is, ik denk dat het een van de crèmekleurige links is, 12 ampère. Verwijder ze één voor één. Controleer heel voorzichtig, ik had er onlangs een die kapot ging, het zag er goed uit maar bleek slecht te zijn, nadat ik de pomp had vervangen en nog steeds niet startte!! Zekering opnieuw gecontroleerd en er zat een lichte zwarte aanslag op de zijkant. Was de hele tijd de zekering. Til de achterbankbodem op, steek uw oor tegen de pompklep waar de draden ingaan, laat iemand de sleutel op 'aan' zetten, niet starten, en u zou de pomp moeten horen zoemen, zo niet, dan werkt hij om de een of andere reden niet, zekering, relais of defecte pomp. Succes en laat ons weten hoe het gaat.