BMW M5 Forum and M6 Forums banner

Waar kan ik DIS EasyDIS v44 of v57 downloaden?

1 reading
142K views 27 replies 16 participants last post by  Lubo  
#1 · (Edited by Moderator)
Ik wil de VANOS-ontluchting uitvoeren op mijn '08 M5, omdat deze bij het opstarten ratelt, hoewel er geen codes worden weergegeven. Voor zover ik weet, kan DIS v44 dit doen. Ik ben een ijverige jongen geweest en heb het internet afgezocht, maar ik heb er een hele tijd mee bezig geweest.

Ik heb deze thread gevonden die de installatie van de virtuele VMWare-machine en de installatie van EasyDIS v44 beschrijft, maar de foto's en, nog belangrijker, de downloadlinks ontbreken. Hoe DIS te installeren met EasyDIS v44 stap voor stap

Ik heb deze thread gevonden met een link naar EasyDIS en een heleboel andere gerelateerde software, maar de bestanden staan allemaal op een site genaamd 4shared en ik kan ze niet downloaden - als ik op de link klik, staat er dat de bestanden in mijn 4shared-map worden opgeslagen (Welke 4shared-map? Ik heb er geen!) en dan krijg ik een "niet-geautoriseerde" foutmelding. De bestanden voor een EasyDIS
GT1-machine!
!

Ik heb ook een site gevonden genaamd bmwcode.com (denk ik) met links naar de bestanden op een service genaamd Mega (nogmaals, denk ik), waardoor ik een soort plugin moest installeren om met hun service te kunnen werken, maar elke keer als ik probeerde de bestanden te downloaden, gaven ze fouten rond de 80-90% en gingen ze niet verder. Serieus, is het zo moeilijk om bestanden te leveren om te downloaden?

Dus... heeft iemand een goede link naar die bestanden om te kunnen downloaden, of heeft iemand die bestanden opgeslagen en is bereid ze te uploaden? Ik heb een webserver waar ik ze graag voor anderen op zou hosten om ze te kunnen gebruiken.

#2 · (Edited by Moderator)
Ik heb verder gezocht en deze pagina gevonden, die instructies bevat, evenals functionele links naar ZIP's op Dropbox die alle benodigde software lijken te bevatten. Tot nu toe heb ik alleen de ZIP's gedownload, dus ik kan op dit moment niets anders bevestigen. [link to page no longer valid]

• Like
Reactions: Bucky
#3 ·
Ik heb deze opmerking zojuist op de Beemer Lab-pagina geplaatst.

"In eerste instantie was ik enorm blij deze pagina te vinden. De downloadlinks werkten daadwerkelijk en er waren instructies. Maar nu ben ik gewoon gefrustreerd. Uw instructies zijn op sommige plaatsen vaag, missen op andere plaatsen flagrant informatie en gaan ervan uit dat andere gebruikers op magische wijze weten naar welke instructiebestanden ze moeten verwijzen (er zitten er meerdere in de ZIP's) en welke instellingen ze moeten wijzigen. Mijn geklaag zal u waarschijnlijk niet motiveren om te helpen, maar ik denk dat dit op dit moment zo goed als een verloren zaak is en ik kan me net zo goed vertrouwd maken met mijn lokale BMW-dealer."

• Like
Reactions: bara.pellumb
#4 · (Edited by Moderator)
#5 · (Edited)
Dus, na gefrustreerd te zijn geraakt, dacht ik - als het zo'n pijn is, moet er wel iemand zijn die een eenvoudigere versie verkoopt. En inderdaad, er zijn meerdere items op Ebay.

Er is deze, die INPA, DIS v57 en Progman GT1 bevat, wat aangeeft dat het werkt op modellen tot 03/2007. Mijn M5 is een '08 - vermoedelijk gebouwd na die datum, maar waarschijnlijk niet al te lang daarna, dus ik weet niet zeker of deze zal werken. Het is slechts $ 42 verzendkosten (uit Roemenië) en het bevat de kabel en de software vooraf geïnstalleerd op dvd, dus je kopieert het gewoon naar je harde schijf en voert het uit in plaats van een installatie te moeten doorlopen. BMW USB OBD Diagnostic Cable Inpa Ediabas Dis V57 SSS V32 Progman GT1 | eBay

Dan is er deze, die zegt dat het modellen tot 06/2015 ondersteunt en blijkbaar nieuwere versies van de software bevat, hoewel het DIS niet specifiek vermeldt zoals de $ 42-versie. Het is $ 84 verzendkosten, van dezelfde verkoper.
BMW USB OBD Diagnostic Cable Interface Inpa K Dcan Ista Isid SSS V32 Progman | eBay

Ik heb de verkoper gemaild over welke versie hij aanbeveelt en, behoudens een dwingende reden om dat niet te doen, zal ik kopen wat hij suggereert.

Bewerken - Overweeg deze ook sterk. Verkoper is in het VK (waar ik me om geen logische reden iets prettiger bij voel dan Roemenië) en belooft een eenvoudige installatie met ondersteuning na installatie. Het is ongeveer $ 121 verzendkosten. http://www.ebay.com/itm/BMW-DIS-V44...AGNOSTIC-SOFTWARE-USB-DCAN-/191581772898?hash=item2c9b29dc62:g:yIkAAOSwZd1VV5e-

#10 · (Edited)
Ik heb een bijgewerkte zilveren diagnosekabel en softwarepakket van deze jongens gekregen
BMW DCAN OBD USB Diagnostic Fault Code Cable - Deze kabel maakt volledige codering, programmering en diagnose voor uw BMW D-CAN mogelijk
De installatie verliep probleemloos op mijn Win 7 x64-machine en ik heb gewoon ISTA/D (Rheingold) gebruikt om mijn remblokfout (eindelijk) te wissen en alle CBS-info te resetten.
Ik had eerder een blauwe kabel en een ouder softwarepakket gekocht, dus ze boden een geweldige deal voor het complete pakket dat ik niet kon weigeren.

#11 ·
Ik heb een bijgewerkte zilveren diagnosekabel en softwarepakket van deze jongens gekregen
BMW DCAN OBD USB Diagnostic Fault Code Cable - Deze kabel maakt volledige codering, programmering en diagnostiek voor uw BMW D-CAN mogelijk
De installatie verliep probleemloos op mijn Win 7 x64-machine en ik heb gewoon ISTA/D (Rheingold) gebruikt om mijn remblokfout (eindelijk) te wissen en alle CBS-info te resetten.
Ik had eerder een blauwe kabel en een ouder softwarepakket gekocht, dus ze boden een geweldige deal voor het full-meal-deal die ik niet kon weigeren.
Cool. Ik heb de cd's en de Silver Cable die ik gebruik voor datalogging, maar ik heb de cd's nog nooit overgezet naar een computer zonder optische drive.
Als ik upgrade naar de nieuwe software en het BMW-referentiepakket, weet je dan of ik het allemaal gewoon kan downloaden, of is het een update van het bestaande programma?

#12 ·
Ik stuur je de e-mail die ze hebben gestuurd door, het is allemaal downloadbaar. Ik heb de referentiepakket-ISO's opgeslagen, maar heb ze nog niet op een schijf gebrand.

#13 ·
Zal je de e-mail doorsturen die ze hebben gestuurd, het is allemaal download. Ik heb de referentiepakket ISO's opgeslagen, maar heb ze nog niet op een schijf gebrand.
Ik heb de kabel van BM Technic, maar ik kan hun software niet meer gebruiken omdat bedankt Windows 10 upgrade. Het heeft de DIS-installatie verpest, dus de Virtual Machine kan de auto niet meer zien (waarschijnlijk heeft het iets met de netwerkconfiguratie te maken). Maar ik kan het softwarepakket niet opnieuw installeren omdat BM Technic v2 activering in hun setup-programma heeft gezet, en aangezien ze uit de business zijn, zijn hun servers down.

Ik ben benieuwd of ik je softwarepakket kan proberen met de kabel die ik van BM Technic heb, of dat zou werken.

#14 ·
Hmm, niet zeker, maar ik heb BM Technic een tijdje geleden gevraagd of hun kabel met andere software zou werken en ze zeiden nee, maar ik geloofde ze niet.

Het bcables softwarepakket bevatte geen DIS (waarschijnlijk een goede zaak, ik haatte het om het te gebruiken), en ik ben opgewaardeerd naar de zilveren kabel zodat ik in plaats daarvan Rheingold / ISTA-D kon gebruiken. Stuur me je e-mail.

• Like
Reactions: ADA
#15 ·
Hmm, niet zeker, maar ik heb BM Technic een tijdje geleden gevraagd of hun kabel met andere software zou werken en ze zeiden nee, maar ik geloofde ze niet.

Het bcables-softwarepakket bevatte geen DIS (waarschijnlijk een goede zaak, ik haatte het om het te gebruiken), en ik heb geĂĽpgraded naar de zilveren kabel zodat ik in plaats daarvan Rheingold / ISTA-D kon gebruiken. Stuur me een PM met je e-mail.
Kan nog geen PM sturen - grrr... Misschien kun je me een PM sturen?

#19 ·
Ik heb deze van een tijdje terug toen ik een kabel kreeg van bcables.com

BMW ISTA BOOT DVD (dit bevat downloadlinks naar ISTA/P, ITSA/D samen met volledige installatie-instructies)

https://drive.google.com/file/d/0B27Ik4lJVNe6TTJtcjEwVGFCTTA/view?usp=sharing

U kunt de BMW Reference ISO's downloaden via de onderstaande links.

DVD1
https://drive.google.com/file/d/0B0L00RJW5xxWNUZjd1VQYV9MQU0/view?usp=sharing

DVD2
https://drive.google.com/file/d/0B0L00RJW5xxWak1PNnQ2SEN1NGM/view?usp=sharing

DVD3
https://drive.google.com/file/d/0B0L00RJW5xxWTG9pMWl2UFljRTQ/view?usp=sharing

U moet de bestanden downloaden en vervolgens een gratis programma zoals imageburn (gratis te downloaden van www.imageburn.com) gebruiken om de bestanden (uit te pakken) en op een dvd te branden.
Als u Windows 8.1 of hoger heeft, kunt u downloaden, met de rechtermuisknop MOUNT selecteren en vervolgens BCABLES_REFERENCE_PACK.exe uitvoeren.

#23 ·
Ik heb deze van een tijdje geleden toen ik een kabel kreeg van bcables.com

BMW ISTA BOOT DVD (deze bevat downloadlinks naar ISTA/P, ITSA/D samen met volledige installatie-instructies)

BMW ISTA BOOT.zip

U kunt de BMW Reference ISO's downloaden via de onderstaande links.

DVD1
BCABLES_REF_DVD1.ISO

DVD2
BCABLES_REF_DVD2.ISO

DVD3
BCABLES_REF_DVD3.ISO

U moet de bestanden downloaden en vervolgens een gratis programma zoals imageburn gebruiken (gratis te downloaden van www.imageburn.com) om de bestanden te (extraheren) en op een dvd te branden.
Als u Windows 8.1 of hoger heeft, kunt u downloaden, met de rechtermuisknop op MOUNT klikken en vervolgens BCABLES_REFERENCE_PACK.exe uitvoeren.
U, mijnheer, bent een heer en een geleerde

#21 ·
Hallo mensen.
Dus, ik zou graag de BCABLES launcher software willen gebruiken/kopen.
Ik vroeg me af, ze zeggen dat het ALLEEN met hun kabels werkt.
Is het anders gecodeerd zodat het niet met een andere ENET-kabel werkt?

Ik heb al een kabel die werkt met INPA/ISTA, vereist het daadwerkelijk HUN kabels?
Het lijkt erop dat dit voor hen veel meer problemen zou opleveren dan nodig is.

Bedankt

#25 ·
Ik heb deze e-mail net ontvangen, zou dit de moeite waard zijn?

BMW ISTA UPGRADE AANBIEDING - ÂŁ12
Beste klant,
U heeft eerder een BMW diagnosekabel bij ons gekocht. We bieden momenteel een promotie aan om te upgraden naar de nieuwste 2021 ISTA 1-klik installatiesoftware voor slechts ÂŁ12.
ISTA+ (vervangt DIS) en ISTA-P (vervangt SSS Progman) samen met een nieuwe bijgewerkte versie van INPA. Dit werkt met de zilveren DCAN-kabel (met schakelaar) en betekent dat u nu toegang heeft tot zowel E- als F-serie BMW's.
ISTA+ (v4.27) maakt het mogelijk om het geheugen uit te lezen en te wissen, bedradingsschema's, reparatie-instructies, technische documenten, live data, etc. en verbindt met interfaces als K+DCAN, ENET of ICOM
ISTA-P (3.67) Maakt het mogelijk om te programmeren en te coderen, software bij te werken, retrofits/conversies, etc. * Dit is de nieuwste 2021 versie ***Verbindt met interfaces als K+DCAN, ENET of ICOM Inclusief gratis loader (emulator voor K+DCAN en ENET) + Expert mode (programmering van één module) * Dit is de nieuwste 2021 versie ***​